Hvordan faster man under 5:2 faste?

5:2 faste (eller 5 2 kuren, som den også kaldes) er blevet afsindigt populær i løbet af ganske kort tid, hvilket må siges at være grundet det faktum, at det virker appellerende for mange mennesker, at de kan komme til at se resultater i løbet af kort tid. Dog kan det også hurtigt virke lettere vanskeligt for nogle, at skulle faste to dage om ugen, men i denne sammenhæng skal det naturligvis fastslås, at på fastedage må kvinder indtage til 500 kalorier, mens mænd derimod må indtage 600 kalorier, hvorfor der altså ikke er tale om en 100% fastedag, hvor man absolut intet må indtage.

Må jeg faste to dage i træk?

Der er som sådan ikke noget i vejen for, at du vælger at faste to dage i træk, men du skal dog være opmærksom på, at det kan være særdeles højt for din krop – og dermed også for dig på det mentale plan, hvorfor det anbefales at du først og fremmest forsøger at komme igennen en fastedag. Hvis ikke du synes dette er synderligt hårdt, så kan du efterfølgende prøve kræfter med at tage to fastedage i træk, for så har du mulighed for at spise normalt 5 dage i træk, hvilket nogle personer med garanti ville foretrække, mens andre hellere vil blande deres fastedage med de almindelige dage.

Hvor lang tid er et fastedøgn?

Det er forskelligt fra person til person, hvor langt et fastedøgn er, men de fleste personer, der prøver 5:2 faste vil have et fastedøgn, der lyder på omkring 36 timer, eftersom det strækker sig fra kl. 19 dagen før, hvor man normalvis spiser aftensmad og frem til dagen efter fastedagen kl. 7, hvor man normalvis indtager sin morgenmad. Sagt med andre ord, så er et helt og aldeles op til dig selv hvor langt et fastedøgn under 5:2 faste skal lyde på, så hvis du eksempelvis vil foretrække at faste fra kl. 13 til kl. 13, så er der heller ikke noget i vejen for dette, men det mest almindelige er dog at faste fra aftensmad til morgenmad, så du opnår et fastedøgn på omkring 36 timer. Du skal dog være opmærksom på, at du også sagtens vil kunne korte ned på den tid du skal faste, men des længere tid du faster, des større sandsynlighed er der for at du opnår ketose (fedtbrænding), så det skal gerne holdes på minimum 36 timer.

Skriv et svar